Komunikacja Powiatowa w Powiecie Pszczyńskim

Deklaracja dostępności Komunikacji Powiatowej

Deklaracja dostępności

Starostwo Powiatowe w Pszczynie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony http://www.komunikacja.powiat.pszczyna.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Raport z badania dostępności, format pliku: PDF, rozmiar: 184.74 KB

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Katarzyna Granda - mejlowo k.granda@powiat.pszczyna.pl lub telefonicznie 32 449 23 00.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Powiatowe Centrum Przesiadkowe

ul. Sokoła 10
43-200 Pszczyna

Budynek jest parterowy.

Z każdej strony budynku znajdują się drzwi wejściowe. Dwie pary z nich otwierają się automatycznie.

W budynku znajduje się plan tyflograficzny przymocowany do ściany. Do planu z każdego wejścia prowadzą ścieżki naprowadzające.

W budynku znajduje się toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Wnętrze poczekalni dostępne i przyjazne dla osób na wózkach.

W informacji zainstalowano pętlę indukcyjną. Możliwy jest dostęp do zdalnego tłumacza języka migowego za pośrednictwem urządzenia z kamerą. Urządzenie dostępne jest u dyspozytora.

Przy Centrum Przesiadkowym wyznaczono miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Starostwo Powiatowe w Pszczynie

3 Maja 10
43-200 Pszczyna

W pobliżu starostwa znajduje się Centrum Przesiadkowe oraz dworzec PKP.

Do budynku prowadzą trzy wejścia. Główne wejście znajduje się od strony ul. 3 Maja. Wejście to jest nieprzystosowane dla osób z niepełnosprawnością ruchu, bo prowadzą do niego schody. Po obu stronach schodów na odpowiednich wysokościach zamontowane są poręcze. Wejście dla osób z niepełnosprawnością ruchową znajduje się od strony parkingu, gdzie zainstalowano dźwig dla osób niepełnosprawnych. Tuż przy tym wejściu wyznaczone i oznakowane zostały także dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Nad wejściem głównym umieszczony jest głośnik systemu TOTUPOINT naprowadzający dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Kolejne znaczniki TOTUPOINT znajdują się na parterze przy windzie i na piętrze przy sali narad.

Przy wejściu głównym znajduje się plan tyflograficzny parteru. Od wejścia do planu i punktu obsługi klienta prowadzi ścieżka naprowadzająca. Kolejna tyflomapa znajduje się na pierwszym piętrze po lewej stronie od wyjścia z windy. Plan tyflograficzny na każdym piętrze zawiera legendę ze spisem pomieszczeń oraz odwzorowanie rzutu piętra wraz z numerami poszczególnych biur. Tyflomapa opisana jest alfabetem Braille'a.

Przy wejściu głównym i przy wyjściu z windy znajdują się tablice informacyjne z planem budynku.

Punkt Obsługi Klienta znajduje się na wprost wejścia głównego, drogę do Punktu Obsługi Klienta z windy wskazują tablice kierunkowe.

Pętla indukcyjna znajduje się w Punkcie Obsługi Klienta oraz w pokoju nr 1 - Pokoju indywidualnej obsługi klienta. Pętlę zainstalowano także w Wydziale Komunikacji i Transportu oraz w sali narad. Dostępne są również pętle przenośne. Każdy ma możliwość zgłoszenia potrzeby skorzystania z pętli indukcyjnej.

Tabliczki przy drzwiach do pomieszczeń biurowych posiadają opisy wydziałów w alfabecie Braille'a. Tabliczki z opisami w brajlu są zainstalowane także na poręczach.

Schody w budynku oznaczone są kontrastowo. Przed zejściem ze schodów w głównej klatce schodowej zamontowano ostrzegawczy pas z wypustkami.

Dla osób na wózkach dostępny jest korytarz i pomieszczenia na parterze jak i na I piętrze. Na parter oraz pierwsze piętro można wjechać dźwigiem do przewozu osób.

Na parterze przy stanowiskach dla klientów zamontowano lupy.

Toaleta dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na parterze budynku, w końcu korytarza po prawej stronie.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W Wydziale Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami oraz w Pokoju Indywidualnej Obsługi Klienta można skorzystać z lupy elektronicznej.

Na pierwszym piętrze znajduje krzesło przeznaczone do ewakuacji osób z niepełnosprawnością ruchową.

W urzędzie działa system kolejkowy. Żeby załatwić sprawę w Wydziale Komunikacji i Transportu (Rejestracja pojazdów, Prawa jazdy) należy wcześniej umówić wizytę. Można to zrobić na miejscu w urzędzie, telefonicznie lub za pomocą systemu kolejkowego. Wizytę wcześniej należy zarezerwować przez internet także w Geodezji i Biurze Paszportowym - rezerwacja wizyty. Po przyjściu do urzędu należy kod otrzymany mailem potwierdzić w biletomacie i pobrać numerek. Biletomaty znajdują się na parterze przy Punkcie Obsługi Klienta. Obsługiwane numery przywoływane są dźwiękowo, a także wyświetlane na monitorach.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna